Prema nedavnom pisanju Forbes-a, Australijanci su ozbiljno uzvratili Netlifx-ovoj odluci o strogom ograničavanju deljenja lozinki.
Studija koju je sproveo Telsyte otkrila je da čak 1 od 3 australijska pretplatnika na neku od video striming platformi dele svoj nalog sa prijateljima i porodicom.
Štaviše, čini se da su nova pravila Netlifx-a navela 7% novih pretplatnika koji su se prijavili u poslednjih godinu dana da otkažu pretplatu na Netlifx.
Otpor deljenju lozinki
Još jedna od bitnih odlika ovog pritiska na korisnike jeste otpor prema Netlifxovom novom modelu koji uključuje oglase. Paralelno sa zabrinutošću zbog porasta troškova života, korisnici izražavaju nelagodnost zbog potencijalnog povećanja naknada na striming platformama, uključujući i Netflix.
Međutim, prema podacima Telsyte-a, mnogi korisnici bi bili spremni na povećanje cena. Naime, polovina ispitanika smatra je da su usluge na koje su pretplaćeni “od vitalnog značaja” za njihove potrebe za zabavom te su spremni da u proseku izdvoje 36 dolara mesečno za striming servise.
S druge strane, veliki deo korisnika je revoltirano Netflix-ovom odlukom, pa su odlučili da potraže slične usluge na drugom mestu.
Izvor: Forbes
Iako je istraživanje sprovedeno u Australiji, svedoci smo ovog scenarija širom sveta pošto niko nije naročito srećan zbog zabrane deljenja lozinki koju je Netlifx uveo.
Zašto je deljenje lozinki takav problem?
U svetu u kojem je striming postao norma za pristup zabavi, nedavna dešavanja u striming ekosistemu izazvala su diskusije daleko izvan australijskih granica.
Netlifxov pokušaj da ograniči deljenje lozinki pokrenuli su pitanja o samoj prirodi načina na koji konzumiramo sadržaj, sa milionima korisnika širom sveta koji su se opredelili za praktičniji, pogodniji i održiviji pristup.
Sa Netlifxove tačke gledišta – u redu, oni u izvesnoj meri gube profit. Ali zar stvarno ne postoji način da deljenje lozinki preokrenu u svoju korist?
To jest, cene su skočile, konkurencija se proširila, potrošačke navike su se promenile – možda bi trebalo da preispitaju pristup platforme i dođu do rešenja koje bi zadovoljilo obe strane.
Prerazmišljavanje deljenja lozinki
Prema podacima do kojih je došao CBNC, više od 100 miliona domaćinstava deli naloge – oko 43% njihove globalne korisničke baze – što utiče na mogućnost Netlifxa da investira u novi sadržaj.
S druge strane, deljenje lozinki za striming platforme odavno je uobičajena praksa, a nije teško uvideti zašto. Ljudi su zauzeti i neće nužno svaki dan po ceo dan strimovati filmove i serije.
Umesto toga, oni se odlučuju za održiviji pristup, deleći svoje naloge sa prijateljima i porodicom. Ova praksa ne samo da promoviše veći angažman, već i podstiče održivost smanjenjem broja pojedinačnih pretplata.
Održiva budućnost striming platformi
U širem smislu, pitanje deljenja lozinki podiže dodatna pitanja o održivosti striming industrije.
Kako troškovi života rastu, mnogi su spremni da deo svog budžeta izdvoje za striming usluge, priznajući njihov značaj u ispunjavanju potreba za zabavom. Izazov za striming platforme je da se postigne balans između zaštite njihovih tokova prihoda i priznavanja praktičnosti i održivosti deljenja lozinki u digitalnom ekosistemu koji se stalno razvija.
Štaviše, danas je postalo neophodno da se pretplatite na više platformi pošto se većina serija distribuira isključivo na pojedinačnim platformama. Dugoročno, korisnici će početi da otkazuju pretplate ili – pogodili ste – početi da dele lozinke; to je logičan sled događaja.
U tom kontekstu, deljenje lozinki može se posmatrati kao prirodan odgovor na industriju koja tek treba da pronađe univerzalno pristupačno rešenje za potrošače.



